Det tål att tänkas på...
Fördelen, som jag ser det, med att bara returnera en <carheater> för dom som är enablade är att då blir det tydligt att all konfiguration måste göras via webswitchen. Dvs. du måste aktivera en carheater direkt i webswitchen och inte tro att det går att göra via API:t.
För så vitt jag har sett så om man sätter "Start pattern on" till disabled för en carheater så kan du inte heller göra en "override" direkt i webswitchen. Utan denna parameter måste vara satt till en veckodag, även om du sen sätter antalet tider till 0.
Att bara returnera en <carheater> för dom aktiva är också i linje med vad jag är intresserad av. Jag får då veta från webswitchen vilka som går att konfigurera då jag enkelt kan bygga upp den listan baserat på statusrapporten från webswitchen. För min tanke är att det i klienten bara ska gå att se det som går att styra. Finns den med i status rapporten så dyker den upp, annars inte. Man behöver inte titta i varje <carheater> för att se om den är enablad eller inte.
Men som sagt, det tål att tänkas på och jag kanske kommer på andra tankar senare