Hur ser ditt bruk av remote-WS-biten ut nu? För den saken är ju en helt ny grej så risken för problem är större då.
Ingen utgång eller ingång är aktiv i nån ACP. Endast tempgivare och ingångar som skickar sitt tillstånd.
Hur gör du när du "hoppar mellan ACP"? Snabba sidladdningar? Vilket OS och webbläsare använder du?
Ja, men inte snabbare än man normalt gör när man vet var man ska trycka. W7 & Chrome, osäker på version.
Nexa-brytarna däremot borde inte vara så stor risk för att de har påverkats negativt i 4:an. Jag har sett sådant beteende om brytaren är så långt från WSen att det nätt och jämnt funkar. Då kan den vara på när den borde vara av och tvärtom. Men du menar att det inte hände med v3?
Ja, i v3. Men bara då på den som var längst bort. Då var jag helt säker på att det var avståndet som var felkällan. Nu i helgen (med 4.1) så satte jag en närmare WSen för att prova on/off puls och toggle funktionen. Det var då jag uppmärksammade att WSen betedde sig jäkligt skumt. Men jag vet inte riktigt om det var ett följdfel av omstarterna (som jag då inte uppmärksammade).
Jag inaktiverade sedan flera ACPer för att göra jobbet lite lättare för WSen. Men upptäckte senare på kvällen och även i morse att två brytare var aktiva trots att dom inte finns med i nått program... WSen hade nyligen bootat om. Det skedde en gång till under morgonen.
Även så har minst en WS bootat om på landet utan inblandning utifrån.
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om det är sbs eller v4 som strular. Kanske en kombo mellan dom