Du försöker alltså komma åt web-switchen från Internet in till ett LAN, via en router som är konfigurerad att släppa in sådan trafik? Och du använder ett värdnamn vars IP-adress DynDNS håller uppdaterat och när du försöker gå in på switchens hemsida så får du "DNS error"? Dvs det beter sig som när man skriver in en ogiltig adress, inte som när webbservern inte svarar? Isf låter det ju inte som att det nödvändigtvis är web-switchen som inte svarar, utom som att värdnamnets associerade IP-adress inte stämmer.
I stort sett är det så ja. Dock har jag också testat med aktuellt IP-nummer + switchens portnummer vilket ger samma resultat. DNS-error är vad det står i internet explorer, så inte säkert att det är rätt diagnos. Windows felsökare säger nåt i stil med "fjärreneheten är inte konfigurerad att tillåta anslutning till http".
Jag har testat att starta om routern utan resultat. Dock börjar det fungera igen om man startar om webswitchen genom att bryta spänningen några sekunder.
Noterade också igår att jag började få långa svarstider vid inloggningen till switchen. De olika "frames:en" kom upp mn det dröjde uppåt 30s innan all text syntes. Startade då om den via menyn varpå den blev lika snabb som vanligt igen....
Vill passa på att berömma Micke för mycket bra service, han erbjöd sig att byta ut switchen. Dock är jag lite envis och ska bl.a. testa att ladda in firmware igen.