Jag kör RRC och IC-R2500 med sin manöverpanel, allt funkar som det skall.
Nu vill jag även använda COM1 och/eller COM2. Jag har olika utrustningar som är tänkta att användas, i control RRC alltid en PC i COM-porten och i radio RRC har jag testat dels en RS-232 comportstestare för att se om det kommer nån data, dels ett reläkort med RS-232 anslutning, slutligen skulle jag gärna vilja ansluta IC-R2500 black box via sin USB-ingång (och RS-232-adapter) för att försöka alternera manöverpanelen med något av alla PC-program som finns för radion, inkl ICOM:s egna. Här får man givetvis skilja bort anslutningarna för manöverpanel resp utgången i black box, förmodar att COM-portarna kan prata med varandra ändå?
I setup för båda RRC-.burkarna har jag testat igenom samtliga alternativ och mode, inget som helst tendens till förbindelse... förmodligen missar jag nåt basic nånstans...
Finns det nån form av testsetup till att börja med bara för att se att de båda portarna på resp burk pratar med varandra? COM-testare med byglingar borde vara ett sånt alternativ eller? När jag sätter respektive utrustning osv i PC:ns COM-port så funkar allt som det skall