Jag har dessvärre samma problem som sm5acu, men här är det inte strömmen som felar :-) Min setup består av en FT-897 och jag har satt båda RRC:erna på samma fysiska nätverk för att testa, med IP 192.168.1.70 för control och 192.168.1.67 för radio. Jag har satt program mode till 3 och när jag loggar in på control och trycker på "Connect" så sätter den upp kommunikationen och visar status Connected/transfering på både radio och control, men däremot visar control hela tiden "Radio: Off" respektive "Control Panel: Off". På radioänden så visas "Radio: On".
För mig verkar det som om det är något mellan RRC:erna som inte riktigt fungerar, och jag förstår inte varför control tycker att radion är Off, när radiosidan tycker att den är On. Eftersom de sitter på samma nät så är det ingen brandvägg eller annat mellan dem, och när de är i läge Connected/transfering så överförs ljudet till synes okey. Däremot så fungerar det inte att ansluta med HamRadioDeluxe; den får aldrig någon kontakt via serieporten. Jag har satt UART 2 till 9600/8/1/0 på både radio och control, och även satt FT-897 till läge CAT och 9600 bps.
Några förslag på vad som kan fallera mellan dem?