Hejsan!
Tycker Nexa-systemet är en bra lösning för att snabbt koppla in olika saker. Jag använder dessa till att slå på dator, radiostation, slutsteg (144MHz) och nätverkskamera. Det senaste jag har anslutit och slår på med en nexabrytare är en 1296-transverter. Allt har fungerat bra i några veckor, men nu krånglar brytaren som man slår på 1296-transvertern med. Den fungera med på/av om jag bara trycker på den, men problemet är att den går igång när jag slår på 144 MHz PA-t. Webswitchen indikerar inte att transvertern är i gång, men jag kan trycka på Nexan/OFF för att stänga den oöskade starten av transvertern. Sedan vet jag ju inte om jag samtidigt slår av 144 MHz PA-t. Jag måste på plats för att se hur det fungerar innan vintern.
Det verkar som transverterbrytaren känner av samma kod som Nexabrytaren för 144 MHz PA-t?! Vad är orsaken till minnesförändringen av koden? Jag har haft ett liknande problem tidigare med en brytare, som jag bytte ut mot en ny, som sedan fungerat OK. Alla Nexa är i mode Self learning, auto.
MVH!
Mats-Ingvar/4DXO