Jag kallar det att labba om man ber om tillfällig access och sedan provocerar fram fel. En permanent okrypterad väg in i nätet skulle jag inte ge någon annan och därför inte heller be om. Men detta är ju inte ett forum för nätverksadministration så vi lämnar väl det där hän. Jag ber honom om innehållet i statussidan nu och vid eventuellt fel. (Skulle jag vilja fortsätta denna tråd så skulle jag fråga var det kompletta CLIet över SSH på RRCerna finns ;-) )
Så din kund är av typ miltär/bank-status då? Verkar så om man inte ens kan tillåta att webbserverporten till den är åtkomlig utifrån
RRCn är som du förstår en begränsad inbyggd enhet så att få in allt som t.ex SSH i den tar på redan ansträngda resurser.
Ok. Har jag förstått dig rätt?
"Continuous Tx av" (som vad jag vet brukar kallas Silence Suppression i den vanliga SIP-världen) skickar alltså paket då och då. Hur ofta?
Även vid "Continuous Tx av" finns en RTP timeout som när den löser ut bryter ner samtalet. (Och, förmodar jag, startar ett nytt om "Auto connect" är aktiverat.)
Någon keep-alive skickas inte på SIP-kanalen. (I min erfarenhet är annars SIP INFO paket eller bara tomma paket på samma portar vanliga.)
Du har lite invändningar mot vår vokabulär verkar det som?
Det är iofs roligt med kunnigt folk, men det tar onekligen mer av våra resurser att besvara frågor på detaljnivå, dessutom om en exakt korrekt vokabulär är kravet, haha!
En gång per sekund skickas RTP om "Continuous Tx" är avslaget och mottagning pågår.
Strikt sett så kan det ske keep-alive-liknande-trafik på SIP-kanalen också, beror dock lite på konfigar etc.
Ni hade inga invändningar mot att man kör "Continuous Tx" bara på ett håll.
Jag har konfarna för båda RRCerna som jag gärna sanerar och skickar över om det hjälper er. Att köpa in ett extra RRC-par bara för tester kan jag nog inte försvara. Men är ni villiga att låna ut så kan jag nog ta några timmar för att försöka återskapa problemet i labbmiljö.
/Magnus
Kan inte se att det skulle vara ett problem med Continues Tx på bara ena enheten.
Konfigarna kan såklart vara till hjälp ja.